11 Aralık 2016 Pazar

BELGESEL SENARYOSU

                     
ANA TEMA: Türkiye Fiziki Coğrafyasını nasıl bir teknikle öğretirsiniz?
METOD: EĞİTİM SENARYOSU
MEKAN: SINIF
ŞAHISLAR : ÖĞRETMEN ve ÖĞRENCİLER


                                           NESİ VAR ? 
Havanın ısınmaya başladığı cıvıl cıvıl bir ilkbahar günüydü ve o gün 6/A sınıfının Sosyal Bilgiler Öğretmeni Ayşegül Hoca akarsu aşınım şekilleri konusunu anlatmaktaydı. Dersin sonunda;
-Ayşegül Hoca: " Evet arkadaşlar, sizlerden yarınki dersimiz için Nevşehir/Peri Bacaları'nı araştırmanızı ve daha sonra anlamını bilmediğiniz veya anlamını merak ettiğiniz kelimeleri bulmanızı, sizde yaptığı çağrışımları düşünmenizi istiyorum. Daha sonra sözlük anlamlarına bakabilirsiniz. Bu çalışmalardan sonra ise zihninizde oluşan görselleri resmetmenizi istiyorum. Son olarak zihninizin tasarımı olan bu kavramları Peri Bacaları'nın fotoğraflarıyla özdeşleştirip "Nesi Var ?" sorusunun cevabı olacak şekilde dizayn etmenizi ve çalışmalarınızı bu başlık altında toplamanızı istiyorum. "
Dedi ve sınıfın genel atmosferinden hoşnut olmayan
-Ayşegül Hoca: " Bu çalışmanızda izleyeceğiniz yolları, aşama aşama listeleyelim. " der ve devam eder :
" Bu çalışmanızın aşamalarını belirleyecek olursak;
1) Önce konu tekrar edilmeli ve araştırılmalıdır.
2) Araştırma sonunda dikkatinizi çeken konuyla ilgili her türlü kavram bulunmalı ve listelenmelidir.
3) Bu kavramlar üzerinde düşünülmeli, gerekirse yürüttüğümüz tahminler not edilmelidir.
4) Bu düşünme, fikir yürütme çalışmasından sonra kavramlar bilimsel anlamlarıyla birlikte listelenmelidir.
5) Listelemiş olduğunuz bu kavramların ardından kavramların zihninizde oluşturduğu görselleri resmediniz.
6) Bu aşamada resme döktüğünüz kavramları Peri Bacaları fotoğraflarıyla özdeşleştirmelisiniz.
7) Bu çalışmanızı " Nesi Var ? " başlığı altında toplayınız.
Ödevimizin adı: " Peri Bacaları'nın Nesi Var ? "
    Bu anlatılanlardan sonra sınıfta bir sessizlik hakim olmuştu. Bu sessizliği bozan Buğra, bir soru sorar :
-Buğra: " Öğretmenim, bu ödevi neden yapıyoruz ve ödevimizin adı neden ' Nesi Var ? ' " der.
    Buğra bu sorusuyla tüm öğrencilerin sözcüsü olmuştur adeta. Çünkü sınıftaki herkes bu ödevin adının sebebini merak etmişti. Bu sorusuyla aynı zamanda Ayşegül Hoca'nın da varmak istediği noktaya ulaşmasını da sağlamıştı. Bunun üzerine, Ayşegül Hoca der ki : " Çok güzel bir soru sordun Buğra, bu sorun için sana çok teşekkür ederim. " der ve açıklamalarına devam eder : " Arkadaşlar Nevşehir/Peri Bacaları'nı gezmeye gideceğiz o yüzden "Nesi Var ?" ödevini yapmamız gezeceğimiz mekanı da daha iyi algılamamızı sağlayacaktır. " der ve sınıfın yüzündeki merak yerini heyecana bırakır. Geziye gidecekleri için heyecanlanan çocuklar yarınki derse ödevlerini tam anlamıyla yapmış olarak geleceklerdir. "Nesi Var ?" ödevini ne kadar iyi yaparlarsa öğretmenlerinin de dediği gibi haftaya Peri Bacaları'nı da o kadar verimli gezeceklerdir. Gezi-gözlem çalışması ilgilerini çekmiştir. Bu uygulamalı ödev, çalışma ve öğrenme isteklerini kamçılamıştır.



https://www.ogretmenler.com/images/PDFLER/mufredat/meb2015_sosyalbilgilertaslak.pdf

https://docs.google.com/document/d/12sXifJtG5-60If4evJCMlewbA3Ax96x1SNhqc8jWaxI/edit


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder