Öğrenciler bu dersin sonunda;
1) Türkiye Fiziki Coğrafyasında dilsiz bir haritada, en az 100
yer gösterebilecek.
2) Türkiye Fiziki Coğrafya'sı hakkında
atlas tasarlayabileyecek.
3) Yeni ve özgün metodlar geliştirerek, Türkiye Fiziki Coğrafya'sı
hakkında senaryo yazabilecek.
4)Türkiye Fiziki Coğrafya'sı hakkında bir
literatür birikimi oluşturabilecek.
5) Doğru bir coğrafi değerlendirme yapabilmenin
ön koşullarından biri olan kıyıların ve dağların coğrafyası hakkında inceleme
yaparak fikir ve doküman belirtebilecek.
6) Sosyal Bilgiler öğretim programının son 4 yıllık
müfredatıyla ilgili değerlendirme yapabilecek geçmiş yıllardaki müfredatla yeni
müfredatın kıyasını harita, hava durumu, iklim gibi coğrafi terimlerin yorumunu
ve ders içeriğine uygunluğunu değerlendirerek fikirlerini söyleyebilecekler.
7) Dünya'nın oluşum sürecini inceleyerek yaşadığımız
coğrafyanın fiziki yapısını irdeleyebilecek ve bu yolla aradaki eş zamanlılığı
söyleyebilecekler.
8) Türkiye Fiziki Coğrafya'sı ile ilgili bir
makaleyi veya bilimsel bir yazıyı inceleyebilecek, çıkarımda bulunabilecek ve
hafızalarında görsel bir zihin haritası oluşturabilecekler.
KAYNAKÇA ;http://www.avrasya.edu.tr/wp-content/uploads/sites/80/2015/07/Yeterlilikler-ve-%C3%96%C4%9Frenme-Kazan%C4%B1mlar%C4%B1-%C4%B0li%C5%9Fkisi.pdf
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder